laatste weken tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Elvira D. - WaarBenJij.nu laatste weken tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Elvira D. - WaarBenJij.nu

laatste weken tanzania

Door: elf

Blijf op de hoogte en volg Elvira

30 April 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

Dar es salaam, laatste week vasteland!
Van veel mensen hadden we negatieve verhalen over dar es salaam gehoord, het was er veel te warm, onaardige mensen etc. mijn eerste impressie van de stad was ook niet echt positief (zie reisverslag 1, echte die hard volgers wisten dit natuurlijk al ;)). Kortom een week waar we niet echt naar uit keken. De eerste avond begon goed want we kregen pizza, we blijven toch wel echt westers. bye bye rode saus, rijst en eindeloze spagetti. De volgende dag hoorden we van een onwijs lief vrouwtje dat er vlakbij een shoppingmall was (na Ilula was ik al bijna vergeten wat winkelen uberhaupt was haha). Zelfs open op zondag, dus gingen we daar een kijkje nemen. Onze monden vielen echt open! Een heuze winkel waar ze groente verkopen (ze verkochten uberhaupt alles wat los en vast zat), niks geen emmers vol met groente langs een stoffige weg. Er was zelfs een bioscoop in de mall en airconditioning (brr!!!). Na deze intens westerse poppenkast gingen we naar Mwenge craft markt, ongeveer heel Dar verkoopt hier zelfgemaakte souvenirs (die ze heel toevallig ook in iringa verkopen ;) ). Lien en ik genieten inmiddels intens van afdingen, hilarisch spelletje. Soms ben ik zelfs zo fanatiek dat ik om 20 cent al moeilijk doe (el get a life..). Savonds zijn we toen naar een heuze beachclub geweest waar die avond life muziek was (aka hele harde herrie). De dag erna zijn we naar oysterbay en slipwe gegaan, veel wazungu en luxe tentjes! We zijn langs het tinga tinga center geweest, waar ze (heel verrassend) tinga tinga paintings verkopen. Een beetje kinderlijke, maar heel vrolijke schilderstijl (google maar even jongens :)!). Voor de kust van Dar es salaam liggen een paar kleine eilandjes. We hebben de volgende dag er eentje bezocht: bongojo island. Het op een onbewoond eiheeiland (loopt er niemand voor je neus) gevoel was hier sterk aanwezig! Eindelijk een dagje lekker relaxen (want poeh wat hebben we een zwaar leven ahum..haha!). Er waren onwijs mooie schelpen en koraal dat ik tot nu toe nog niet heb moeten inleveren bij de douane, kleine smokkelaar die ik ben.. (pap zou ik dat van jou kunnen hebben? Ik herinner me een potje gel haha). We hebben een super ontspannen dagje gehad (op de lichte zeeziekte van lien na). Ontspannen was wel goed want de volgende dag begon ons onderzoek op de aga khan school! Wederom weer een westerse poppenkast, maar hele lieve mensen. Met lunch hadden we ugali wat me meteen even naar IOP terugbracht! Toen we klaar waren met testen waa het zo aan het regenen dat de straten onder gelopen waren (als in heuze rivieren), de auto van valencio (ja die van IOP) kraakte aan alle kanten en meneer zat te zuchten dat ie het zo zwaar had. TIA valencio, pole pole! Ook de volgende dag hebben we getest op de school, daarna direct alle spulletjes naar NL gestuurd, hebben we weer plek voor meer souvenirs (dat is natuurlijk geheel in jullie voordeel haha). De laatste dag dar es salaam hebben we nog souvenirs gekocht en zijn we met eeb amerikaanse vriend (als in jongen die in hetzelfde hostel verbleef) naar hotel white sands geweest (google maar even voor het ohhh je maakt me jaloers gevoel :)!). Savonds wilde we onze spulletjes inpakken toen ik tot de conclusie kwam dat mn pringles koker weg was, in die koker had ik een painting uit iriga opgeborgen. Na zoeken met de 'father' (het was een rk hostel), connor en eline spotte eline de koker, in verbrande toestand, tussen het vuilnis. Een gedenkwaardig moment want het was de eerste keer dat ik echt even instorte, ik was zo verdrietig! De painting had de verbranding wel overleefd, maar de regen niet en was dus doorgelopen :(. Flink 8$)$(%?%?);?$ want twas een aandenken aan mn tijd bij IOP. De oplossing was een nieuwe, dus voor vertrek de volgende dag zijn we op zoek gegaan. Dezelfde hadden ze niet, ook niet die stijl dus heb ik een andere mooie uitgezocht. Nu is het vooral een goed verhaal :). Het hostel was super, goed eten, mooie en aparte mensen en een super service. Kortom een top week in Dar, de verhalen klopte niet :)!

Zanzibar
Ik kan deze week heel uitgebreid omschrijven, bijvoorbeeld hoe we ons braaf insmeerden met een hoge factor na super heftif verbrand te zijn op bongojo in dar. Maar zo interessant is het niet! Alleen de hoogtepunten dus (en ik kan me voorstellen dat je al best lang aan het lezen bent haha). We kregen een gratis upgrade naar een luxere kamer (haleluja want die ander was echt niks). Met mensen uit noorwegen en zweden hebben we leuke dingen gedaan. Zoals snorkelen op Mnemba island (prive eiland van bill gates, toegang 100 dollar...) de onderwater wereld was niet heel spectaculair en we voelden overal steken op onze huid, dus we waren snel de boot weer in. Tot we ineens van alle kanten dolfijnen zagen! Dus hop het water in om er mee te zwemmen (op afstand dan). Echt zoo tof!!! Ze hadden kleintjes bij zich en je hoorden ze klik geluidjes maken en soort piepen, heel tevreden gingen we terug! Verder zijn we nog naar stone town geweest (best ok), hebben we een spice tour gedaan (weer best ok) en zijn we naar prison island gegaan. Daar hebben ze huge ass schildpadden (die op het land leven). We hebben ze eten gegeven en een jonkie opgetild (zwaar!!) en daarna in heel mooi helder blauw water gezwommen. Again strandschatten gescoord (lees koraal) en ook dat is nog steeds mee. Op het vliegveld van zanzibar was de controle aparatuur namelijk kapot dus werd er met de hand gecontroleerd en daar waren ze niet heel naukeurig mee (jammer want nu had ik mn pistool mee kunnen nemen haha). Tot nu toe ben ik mn haarborstel vergeten in ilula, is mn slaapshirt kwijtgeraakt in de week dar es salaam en moest ik mn schaar inleveren in ethiopie want die zat in mn handbagage (oma dit heb ik vast van u !). Laten we hopen dat het daar bij blijft, aan de positieve kant: plek voor souvenirs!!!

Tot in zuid afrika (waar ik natuurlijk al ben, maar mn verslagen schrijven zichzelf niet !)

Dikke kus

  • 30 April 2014 - 22:02

    Opa:

    Nog even en dan ga ik er voor zitten om is even te vragen of je in het kort mij even duidelijk maakt wat je allemaal heb meegemaakt. Lieve gr van ons.

  • 01 Mei 2014 - 17:33

    Ar:

    El, gelukkig maak ik elke dag een treinreiziger en heb dan tijd om rustig je verslag te lezen. Wat een belevenissen weer en wederom vraag ik me af waarom hebben wij je alleen laten gaan. Waarom niet gewoon mee gegaan en op kleine afstand mee genoten van al het moois dat je met beperkte inspanning( mag wat kosten, toch?) kan waarnemen.
    Als je dan kijkt waarmee ik bezig ben dan ben ik..... Trots maar ook wel beetje erg jaloers!!

    Maar nooit te oud om ....zelf eens te gaan. De mooie plaatsen zien we wel op jullie foto's. Zorg wel even dat je decolleté sf kaartjesgoedopbergt dat die niet ontvreemd worden of verloren gaan. Zou toch zonde zijn, zeker na het verloren gaan vandie mooie painting.
    Geniet nog van de dagen die komen gaan, het zijn er nu nog 24. Van oma mocht ik je nog danken voor de mooie en lieve kaart die je hoor zond. Ze is er erg blij mee. Groetjes vanuit zonovergoten Nederland, ook aan Eline. Dikke kus en suc....... Je weet wel.
    Van die man van het potje met ....:)

  • 02 Mei 2014 - 15:09

    Joke:

    Hoi lieverd. Inmiddels al een geweldige foto van je gezien boven op een berg. Dus doe je nu iets anders dan liggen op stranden en spelen in water. Geweldig leuk om te lezen dat jullie het nog steeds een avontuur vinden en dat jullie volop genieten. Bo speelt ook volop en verveelt zich geen moment. De abrikozenblaadjes zijn weer favoriet. Hij is lekker in de rui. 3 mei vieren we je vaders verjaardag, dus als je na 15.30 uur kunt skypen kun je oma's en opa spreken. Dikke kus

  • 03 Mei 2014 - 15:46

    Opa:

    Hoi kleindochter, we hebben je brief woensdag gekregen. We hebben ervan genoten. Veel liefs en alvast een goede terugreis. Dikke kus, oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 03 Juni 2014

Zuid Afrika

28 Februari 2014 - 26 April 2014

Tanzania, here we come!

Landen bezocht: